تجهیزات ساخت جکوزی خانگی 

یکی از آپشن‌هایی که امروزه در آپارتمان و خانه‌هایی حتی با متراژ‌های کمتر از ۱۵۰ متر مورد توجه قرار گرفته، ساخت جکوزی است. ساخت جکوزی بر خلاف استخر فضای زیادی را اشغال نکرده و هزینه کمتری دارد. همچنین برای درمان بیماری‌های مختلف مانند کمردرد و استرس تجویز می‌شود. در ادامه مقاله همراه ما باشید تا مراحل و تجهیزات مورد نیاز ساخت جکوزی خانگی را توضیح دهیم.

تجهیزات پایه ساخت جکوزی خانگی

برای اینکه با تجهیزات ساخت جکوزی خانگی آشنا شوید بهتر از جدول زیر را مطالعه کنید:

 

تجهیزات ساخت جکوزی نام لاتین  عملکرد
فیلتر شنی Sand Filter فیلتر شنی برای تصفیه آب نصب می‌شود. این فیلتر قسمتی از سیستم تصفیه آب جکوزی عمل کرده و شامل مخزن حاوی لایه‌ای از شن و گریت بوده و ذرات معلق در آب را به طور موثر فیلتر می‌کند. فیلتر شنی به طور دوره‌ای تمیز و نگهداری می‌شود تا عملکرد بهینه خود را حفظ کند.
پمپ جت Jet Pump پمپ‌ها برای ایجاد جریان آب متناسب با تنظیمات و نیازهای کاربر نصب می‌شوند. آنها قادر به پشتیبانی از جریان‌های مختلف و قابل تنظیم هستند.
نازل جکوزی Jet Nozzle نازل‌های جکوزی، جریان آب را به شکل نازل‌های مختلف از جمله ماساژ دهنده یا موج ساز در جکوزی جابجا می‌کنند. انواع مختلفی از نازل‌ها برای ارائه انواع مختلف ماساژ و تاثیرات آب وجود دارند.
سیستم حرارتی Heater System سیستم حرارتی جکوزی مسئول افزایش دمای آب درون وان جکوزی بوده و شامل گرم‌کننده الکتریکی یا گازی هستند که به طور مداوم یا به درخواست کاربر به آب حرارت می‌بخشد.
رینگ جکوزی Jacuzzi Ring رینگ جکوزی بخشی از بند بیرونی جکوزی بوده و به صورت محافظ و زیبایی حول وان جکوزی نصب می‌شود. رینگ از مواد مقاوم در برابر آب و ضد زنگ ساخته می‌شود.
گریل جکوزی Jacuzzi Grill گریل جکوزی جزو سیستم تهویه جکوزی بوده و بر روی ورودی و خروجی هوا نصب می‌شود. گریل‌ها از ورود آلودگی و غیر بهداشتی به آب جکوزی جلوگیری کرده و نقش مهمی در حفظ کیفیت آب دارند.
پایه جت جکوزی Jet Body نازل‌ها به پایه جت جکوزی متصل می‌شوند و از آن به عنوان نقطه قوت برای جریان آب کمک می‌گیرند. پایه‌ها محکم و به درستی نصب می‌شوند تا جریان آب به درستی در نواحی مورد نظر تامین شود.
اسکیمر جکوزی Jacuzzi Skimmer اسکیمر جکوزی بخشی از سیستم تصفیه آب بوده و برای جمع‌آوری آلودگی‌ها، برگ‌ها و مواد معلق دیگر از سطح آب جکوزی کاربرد دارد. اسکیمرها در لبه‌های جکوزی نصب شده و به طور مداوم برای حفظ کیفیت آب در حال کار هستند.

ساخت جکوزی خانگی 

اجرای سیستم جکوزی چگونه انجام می‌شود؟

وقتی صحبت از اجرای سیستم جکوزی می‌شود باید بدانید، از چندین مرحله تشکیل شده و هر کدام از مراحل نیازمند تجهیزات و اقدامات اولیه است. برای ساخت جکوزی احتیاج به یک پایه و محل مناسب دارید. پایه گذاری و زیرساخت جکوزی شامل پایه‌های مخصوص کف و دیواره‌ها بوده و مقاومت کافی دارد تا وزن آب و افراد را تحمل کنند.

یکی از پیچیده‌ترین مراحل ساخت جکوزی لوله کشی جکوزی است. چون لوله‌های آب جریان مداوم آب جکوزی را برقرار کرده و از یک طرف آن را به پمپ تصفیه، از طرف دیگر به مبدل گرمایی و از طرف دیگر به خود جکوزی متصل می‌کنند. لوله‌ها با استانداردهای ایمنی مطابقت داشته و جنس آنها در برابر خوردگی مقاوم است.

نصب دستگاه‌های گرمایشی برای گرم کردن آب جکوزی و دستگاه‌های فیلتراسیون برای تصفیه آب ضروری بوده و بهداشت آب جکوزی را تامین می‌کند. نصب دستگاه‌ها به گونه‌ای انجام می‌شود تا برای تعمیرات و سرویس دوره‌ای قابل دسترس بوده و تعمیرکار به راحتی به آنها دسترسی داشته باشد. نصب کنترل کننده‌ها و سیستم‌های الکتریکی برای کنترل و نظارت بر عملکرد جکوزی بوده و شامل موارد زیر است:

  • کنترلرهای دما
  • سیستم روشنایی
  • سیستم هوادهی جکوزی

جکوزی خانگی 

جایگذاری رینگ ها در ساخت جکوزی

یکی از تجهیزات ساخت جکوزی خانگی، رینگ است. جایگذاری رینگ‌ها در جکوزی به طور مستقیم به زیبایی و استحکام ساختمانی آن تأثیر می‌گذارد. رینگ‌ها از جنس مقاوم در برابر آب، مانند پلاستیک مقاوم یا استیل بوده و قابلیت مقاومت در برابر فشار آب را داشته باشند.

رینگ‌ها به گونه‌ای نصب می‌شوند تا نگهداری و تعویض آنها آسان و کم هزینه باشد. برای این منظور، نصب آنها با اتصالات محکم و ضد آب صورت می‌گیرد. البته ایمنی افراد و پایداری وان جکوزی به نحوه نصب اتصالات وابسته است. تعمیرکاران برای نصب اتصالات فشار آب، وزن آب و وزن افراد را در نظر دارند.

ساخت وان جکوزی چگونه است؟

از دیگر تجهیزات ساخت جکوزی خانگی به ساخت وان جکوزی اشاره می‌کنیم. ساخت وان جکوزی پیچیدگی‌های خاص خود را دارد چون از موادی مثل فایبرگلاس یا استیل ضد زنگ ساخته می‌شود تا مقاومت کافی در برابر آب را داشته باشند. ساختار کلیه وان جکوزی را بر اساس فضای موجود انتخاب و آن را قالب بندی می‌کنند. بعد از ساخت ساختار اصلی، وان جکوزی با نوعی روکش مانند چرم مصنوعی یا وایت‌پاکس پوشیده می‌شود تا به زیبایی و استحکام نهایی خود برسد. در مرحله آخر آن را بر روی پایه‌ها نصب می‌کنند.

 اجرای نازک کاری و سرامیک کاری در جکوزی

سرامیک کاری جکوزی یکی از مراحل پایانی بوده و بر روی سطح داخلی و بیرونی وان انجام می‌شود. نازک کاری و سرامیک کاری جکوزی شامل موارد زیر می‌شود:

  • سرامیک‌هایی با ویژگی‌های ضد آب و مقاوم در برابر شوک حرارتی برای محیط‌های مرطوب انتخاب می‌شود.
  • سرامیک‌ها به طور دقیق و با چسب‌های مناسب بر روی سطح جکوزی نصب می‌شوند. این مرحله شامل قطعه‌بندی و دقت در جزئیات آن است تا علاوه بر زیبایی ظاهری به عنوان عایق رطوبتی نیز عمل کند.

بعد از اتمام سرامیک کاری، وان جکوزی آماده استفاده است. شما می‌توانید وان جکوزی را چند روز با آب معمولی پر نگه داشته و مدام آن را بررسی کرده و مطمئن شوید که هیچگونه نشتی از آن وجود ندارد و پایه‌های آن کاملاً محکم و آماده استفاده است.

کلام آخر 

در این مقاله سعی کردیم تمام مراحل ساخت جکوزی را با زبان ساده و عامیانه به شما توضیح دهیم. اگر به دنبال کسب اطلاعات بیشتری هستید، می‌توانید با کارشناسان مجموعه در تماس باشید تا شما را به صورت تخصصی در مورد مراحل و تجهیزات مورد نیاز ساخت جکوزی خانگی راهنمایی کنند. با تشکر از همراهی شما مخاطب ارجمند. برای شما بهترین هارا آرزو مندیم.

 

به این مطلب امتیاز دهید...
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *